Biznes i finanse
Własna siłownia – czyli pomysł na biznes

Sposobów na biznes można mieć naprawdę wiele. Od dłuższego czasu wszyscy promują zdrowy styl życia. Staje się to poniekąd jakimś trendem, ponieważ duża część osób ćwiczy tylko by się pokazać. W każdym razie będąc przedsiębiorcą raczej nie będziemy zwracać na uwagę na to, dlaczego dużo osób ćwiczy. Będzie liczyć się przede wszystkim frekwencja i klienci, którzy regularnie będą ćwiczyć. Na własną siłownie trzeba mieć dość spory kapitał, bo trzeba wygrać z konkurencją. Ten biznes ma to do siebie, że konkurencje można przebić już na samym starcie. Wystarczy tylko że nasza siłownia będzie miała większą przestrzeń i lepszy sprzęt, a konkurencja nie będzie miała żadnych szans.

Wyposażenie

Pierwszym i najważniejszym warunkiem będzie posiadanie dużego budynku lub pomieszczenia, które pomieści wiele osób ćwiczących jednocześnie. Maty gumowe do siłowni będą musiały leżeć w każdym miejscu, które tylko będzie narażone na uderzenie dużym ciężarem. To tak w zasadzie podstawa każdej siłowni, ponieważ nieraz zdarza się że ktoś upuści bardzo ciężką sztangę i gdyby nie maty to podłoga byłaby do naprawy. Oprócz najważniejszego sprzętu do ćwiczeń i aerobów warto zagwarantować klientom system nagłośnienia. To jest dość problematyczne, bo potrzeba odpowiednio dużych i mocnych głośników, które należy podłączyć w dobry sposób. Najlepszym pomysłem będzie wykorzystanie do tego podwieszanych kolumn, które dodatkowo będą połączone do wzmacniacza i jakiegoś urządzenia multimedialnego.

siłownia (pixabay.com)

Karnety i promocje

Siłownia to całkiem dobry biznes, tylko trzeba mieć na niego ogromny kapitał. Każdy wie ile kosztuje chociażby jedna bieżnia, a przecież na siłowni 10 bieżni to będzie absolutne minimum. Otwierając siłownię trzeba liczyć się z tym że dużo zależy od tego ilu przyjdzie do nas klientów. Na samo otwarcie dobrym pomysłem będzie zorganizowanie promocji na karnety miesięczne. Średnia cena karnetów to około 120zł, a obniżenie jej na pierwsze dwa miesiące może pomóc zdobyć pierwszych klientów. Warto także wprowadzić promocje na pierwsze wejście za darmo, aby móc sprawdzić i przetestować sprzęt. W każdym razie z promocjami także trzeba uważać, bo może to obrócić się przeciwko nam. Prawda jest taka, że jest to już czysty biznes i trzeba mieć do tego głowę. Nie można też przesadzać z cenami, ponieważ to znowu odciągnie klientów od naszej siłowni.

About the author

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *