Sport i fitness
Jak ćwiczyć by zrzucić tkankę tłuszczową?

Problem odkładającego się tłuszczu jest problemem bardzo wielu osób. Każdy by chciał wyglądać dobrze i nie wstydzić się pokazać w stroju kąpielowym. Jednak nie każdy może się czuć tak pewnie, a wszystko jest spowodowane przez nadwagę i odkładający się tłuszcz. Warto obalić jeden bardzo popularny mit mówiący, że tłuszcz spalamy miejscowo. Nie ma takiej możliwości, a spalanie tłuszczu odbywa się równocześnie na całym ciele. Czasem zdarzy się, że w jednym miejscu nie chce tak szybko schodzić, ale jest to spowodowane przez uwarunkowania genetyczne. Jeżeli zależy nam na szybkim pozbyciu się nadmiaru tłuszczu to nie ma lepszej drogi jak dobry trening.

Trening aerobowy

Ten rodzaj treningu jest szczególnie wskazany dla osób redukujących tkankę tłuszczową. Polega on głównie na spędzaniu jak największej ilości czasu ćwicząc na maszynach aerobowych. Może to się odbywać w zamkniętym pomieszczeniu jakim jest siłownia lub na świeżym powietrzu przy użyciu chociażby rowerów. W każdym razie trzeba wiedzieć, że absolutnym minimum będzie godzina dziennie poświęcona na trening. Dobrym pomysłem będzie łączenie treningu aerobowego z treningiem siłowym. Pozwoli to na jednoczesne budowanie mięśni, które ukażą nam się w momencie gdy tłuszcz będzie powoli spalany. Trzeba również zdawać sobie sprawę, że efekty nie przyjdą po tygodniu lub dwóch, a mogą przyjść dopiero po kilku miesiącach. Musimy być wytrwali, jeżeli zależy nam na dobrych efektach własnej pracy.

Trening aerobowy – rower (pixabay.com)

Wyniki i podnoszenie poprzeczki

Jak wiadomo trening powinien być ciągle intensywny. Jeżeli będziemy ciągle ćwiczyć tak samo, to efekty będą coraz słabsze. Dobrym pomysłem będzie ciągłe notowanie wyników i podwyższanie sobie poprzeczki. Można to robić na zasadzie długopisu i zeszytu, ale mogą nam w tym pomóc także liczniki sigma RowerTour lub smartfony. Urządzenia te mogą notować nasze wyniki i automatycznie je porównywać. W ten sposób będziemy w stanie zobaczyć jak duży postęp zrobiliśmy i w jakim czasie. Naszym dobrym przyjacielem stanie się także waga, na której będziemy regularnie sprawdzać naszą masę i dokonywać przez to drobnych poprawek w treningu i diecie. Warto pamiętać, że jak już zaczniemy ćwiczyć to powinniśmy to robić praktycznie przez całe życie. Utrzymanie wymarzonej sylwetki też wymaga pracy.

About the author

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *