Sport i fitness
Sport i dieta – czyli sposób na dobrą sylwetkę

Przeglądając telewizję czy internet możemy się natknąć na wielu celebrytów i aktorów, którzy dumnie prezentują swoją umięśnioną sylwetkę. Wbrew pozorom nie tak łatwo jest dojść do takiej formy, a wszystko można przypisać do odpowiedniej diety i treningu. Oczywiście takie znane osoby mają dużo łatwiej, ponieważ korzystają dodatkowo z porad trenerów personalnych i najlepszych dietetyków. Jednak to wcale nie oznacza, że my nie możemy dojść do takich efektów. Wystarczy trochę determinacji i wiary w siebie, a efekty przyjdą z czasem. Najważniejsze aby dwie rzeczy jakimi jest trening i dieta dobrze zaplanować i każdego dnia o nich pamiętać.

Dobry trening

Budowa dobrej sylwetki opiera się głównie na ciężkim treningu. Wszystko musi być w odpowiednich proporcjach ponieważ trening siłowy zwiększa objętość mięśni, a przykładowo trening aerobowy zbija tkankę tłuszczową. Najlepiej wyglądamy, gdy ciało jest wystarczająco umięśnione i jednocześnie nie ma dużej ilości tłuszczu. Dlatego trzeba połączyć bardzo intensywny trening siłowy z treningiem aerobowym. To oznacza długie godziny spędzone na siłowni. Oprócz samej siłowni warto oprzeć swój trening o jazdę na rowerze. Do tego będziemy potrzebować rzecz jasna dobrego i niezawodnego roweru. Zarówno rower jak i niezbędne wyposażenie dla każdego rowerzysty znajdziemy na stronie: https://www.rowertour.com/. Jazda na rowerze jest bardzo korzystna i przy odpowiedniej intensywności w dużym stopniu pozbawia nas zbędnej tkanki tłuszczowej, co jest przecież kluczowe przy budowaniu umięśnionej sylwetki.

Trening aerobowy – rower (pixabay.com)

Dieta

Dążenie do dobrej sylwetki odbywa się także od strony kuchni. To właśnie wszystko co jemy będzie powodować dodatkowy wzrost masy mięśniowej czy spalanie tłuszczu. Aktualnie wszystko jest dużo łatwiejsze niż kilkanaście lat temu. Internet to bardzo szeroka baza wiedzy i wystarczy lekko się zagłębić w temat, żeby wiedzieć ile czego jeść i jaki posiłek, na co wpływa. Przez to każdy może ułożyć sobie dietę w domu, oczywiście w oparciu o zdobyte informacje. Jednak, gdy nie mamy wiedzy to lepiej udać się do profesjonalnego dietetyka. Dietetyk oglądając naszą sylwetkę i predyspozycje żywieniowe, ułoży nam taki plan dietetyczny, który będzie po prostu dla nas wygodny i jednocześnie zdrowy. Poza tym ilość spożywanego jedzenia będzie odpowiednia, a to korzystnie wpłynie na efekty z treningu.

About the author

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *