Zdrowie i uroda
Rola i znaczenie pH w organizmie

Odczuwasz chroniczne zmęczenie, jesteś pozbawiony energii i nie masz na nic ochoty? Być może borykasz się z zakwaszeniem organizmu. Badania pokazują, że zakwaszony organizm to domena większości z nas. Jak się okazuje, nasz organizm poza witaminami i minerałami potrzebuje do sprawnego działania także równowagi kwasowo alkalicznej a więc innymi słowy właściwego pH.

Ludzie coraz częściej źle się odżywiają

Zakwaszenie organizmu jest przede wszystkim efektem złej diety, ale także braku aktywności fizycznej i stresu. Wszystkie te czynniki sprawiają, że nasz organizm zaczyna nie radzić sobie z regulacją pH. Jak wiadomo za pomocą żywności dostarczamy organizmowi energii i składników potrzebnych do właściwego funkcjonowania narządów i układu nerwowego. Uwalniane są one do organizmu podczas najróżniejszych przemian chemicznych zachodzących podczas trawienia. To właśnie związki, które powstają podczas trawienia są odpowiedzialne za równowagę kwasowo zasadową. Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu niezbędne jest zachowanie właściwych proporcji stężenia kwasów i zasad – jest to 80% zasady i 20% kwasu. Niestety bardzo często zdarza się, że poziom kwasów znacznie przekracza normę i pojawiają się niepokojące objawy.

Dobrze jest się zdrowo odzywiać (sxc.hu)

Dobrze jest się zdrowo odzywiać (sxc.hu)

Objawy zakwaszenia

Objawami zakwaszenia organizmu są głównie chroniczne zmęczenie i brak energii, ale także częste bóle głowy, trądzik a nawet wysypki skórne, wypadanie włosów i nerwowość. Bardzo często jednak zrzucamy te symptomy na karb zbyt intensywnego trybu życia i nie udajemy się do lekarza, bagatelizując fakt, że długotrwałe zakwaszenie może prowadzić nawet do nowotworu. A wystarczy jedynie właściwie skomponowana dieta.

Niektóre witaminy mogą pomóc w utrzymaniu zdrowia (sxc.hu)

Niektóre witaminy mogą pomóc w utrzymaniu zdrowia (sxc.hu)


Przede wszystkim należy się jeść rozsądnie produkty takie, jak jaja, wędliny, produkty zbożowe, ryby i słodycze, a nie szczędzić nabiału, kaszy gryczanej, warzyw i owoców. Te drugie działają alkalizująco, gdyż są bogate w potas, wapń, magnez i sód. Jednak dieta to nie wszystko, ponieważ aby usprawnić procesy trawienna i ułatwić organizmowi pozbycie się nadmiaru kwasów, konieczny jest wysiłek fizyczny. Unikniemy dzięki temu przykrych konsekwencji zakwaszenia.

About the author

Related Post

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *